دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
جشن عاطفه ها

حوزه / حجت الاسلام خجسته گفت: در دین اسلام به مسئله احسان و نیکوکاری بسیار اشاره شده تا جایی که در قرآن کریم خداوند می‌فرماید، من نیکوکاران را دوست دارم.

حجت الاسلام خجسته امام جمعه محی‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در دبستان شهید کدخدایی این شهر، اظهار داشت: در دین اسلام به مسئله احسان و نیکوکاری بسیار اشاره شده تا جایی که در قرآن کریم خداوند می‌فرماید، من نیکوکاران را دوست دارم.

وی افزود: کسانی که اهل احسان و نیکی به دیگران هستند، دارای صفت خدایی هستند زیرا خداوند کریم است و به موجودات عالم همه چیز را بخشیده و می‌بخشد و از بُعد انسانی هم کسانی که انسانیت دارند و فطرتشان پاک است به فکر هم نوع خودشان هستند، به تعبیر سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چه عضوی به درد آورد روزگار، دیگر عضوها را نماند قرار».

امام جمعه محی آباد، یادآور شد: در روایات دینی و فرمایشات حضرات معصومین نیز به این مسئله بسیار اشاره شده، به عنوان مثال پیامبر گرامی اسلام فرمودند "در راه خدا ببخشید و انفاق کنید و از این کار نترسید، زیرا این کمک‌ها و این انفاق‌ها سختی‌ها و مشکلات را از انسان دور می‌کند".

وی تصریح کرد: در سیره عملی حضرات معصومین نیز مسئله انفاق و کمک به دیگران و احسان به دیگران جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که امام علی(ع) با دست خودشان چاه می‌کندند، نهرها را آباد و نخلستان‌ها را آماده و در راه خدا انفاق می‌کردند.

حجت الاسلام خجسته با تأکید بر اینکه خانواده‌ها از کودکی فرزندان را در کارهای خیر سهیم کنند، اظهار کرد: ان‌شاءالله همه در مسیر قرآن و سیره اهل بیت توفیق احسان به دیگران را داشته باشیم و بتوانیم در شروع سال تحصیلی گُل لبخند را به چهره نیازمندان بنشانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha